FULL PROGRAM
Search
THURSDAY 16 FRIDAY 17 SATURDAY 18
_HORAS THURSDAY, 16 de November de 2017
  Giralda I-II room Santa Cruz room Giralda III-IV-V room Arenal room
09:00 - 09:45
Registration
09:45 - 10:00
10:00 - 11:00
11:00 - 11:30
BREAK
11:30 - 12:30
12:30 - 13:30
13:30 - 15:00
BREAK
15:00 - 16:00
16:00 - 17:00
17:00 - 17:15
BREAK
17:15 - 18:15
18:15 - 19:15
CE - Opening ceremony
THURSDAY, November 16, 2017, Giralda I-II room, 09:45-10:00 
C01 - Treating anxiety in youth: Clinical strategies within empirically-supported procedures
THURSDAY, November 16, 2017, Giralda I-II room, 10:00-11:00  Phillip C. Kendall. Temple University. Philadelphia. USA.
S01 - Autism spectrum disorders: Identifying barriers to early diagnosis and advances in behavioral and social interventions
THURSDAY, November 16, 2017, Giralda I-II room, 11:30-12:30  Moderator: Jennifer H. Elder. University of Florida. Florida. USA. C001. Identifying barriers to early diagnosis and intervention in children with autism spectrum disorder Jennifer H. Elder. University of Florida Florida USA C002. Assessment and intervention for core features of autism Kerry P. Peters. University of Florida. Gainesville. USA. C003. Parent training with applied behavior analysis in autism Thimoty R. Vollmer. University of Florida. Gainesville. USA. C004. An examination of peer-mediated social competence interventions for children with autism spectrum disorder Maureen Conroy. University of Florida. Gainesville. USA.
S02 - Intervenciones de promoción de la salud mental y el bienestar en contextos educativos
THURSDAY, November 16, 2017, Santa Cruz room, 11:30-12:30  Moderator: José Antonio Piqueras. Universidad Miguel Hernández. Alicante. Spain.
S03 - Trastornos de niños y adolescentes con incidencia socio-familiar
THURSDAY, November 16, 2017, Giralda III-IV-V room, 11:30-12:30  Moderator: Carmen Maganto. . University of the Basque Country. Spain. C009. Los efectos del sexo y la edad de los hijos en la aceptación-rechazo paterno y la adaptación de los niños Victoria del Barrio. UNED. Madrid. Spain. C010. Conductas externalizantes e internalizantes y prácticas parentales Carmen Maganto. UPV/EHU - Universidad del País Vasco Vizcaya Spain C011. Quejas somáticas, conciencia emocional y adaptación en la infancia Ana Ordoñez. Universitat de València. Valencia. Spain. C012. Trastornos emocionales en menores delincuentes Anna Llorca. Universitat de València. Valencia. Spain.
S04 - Anxiety in childhood and adolescence: The role of intrapersonal, interpersonal and cultural variables
THURSDAY, November 16, 2017, Arenal room, 11:30-12:30  Moderator: Elisa Delvecchio. . Perugia University. Italy. C013. Anxiety in French teenagers from vocational schools VS secondary schools Célia Vaz. Université Catholique de Lyon. Lyon. France. C014. A comparison of anxiety symptoms in chinese, italian and poland adolescents Alessandro Germani . Università Degli Studi di Perugia. Perugia. Italy. C015. Situational anxiety, school environment, and risk of bulling Kirill Khlomov. The Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration. Moscow. Russia. C016. Actmind: A mindfulness and acceptance and commitment therapy program for cultivating emotional health in elementary school children Maria Karekla. University of Cyprus. Nicosia. Cyprus.
C02 - Begin before birth: The impact of maternal functioning in pregnancy on child development
THURSDAY, November 16, 2017, Giralda I-II room, 12:30-13:30  Jane Barlow. University of Oxford. Oxford. United Kingdom.
S05 - La transexualidad en la infancia y adolescencia
THURSDAY, November 16, 2017, Santa Cruz room, 12:30-13:30  Moderator: José Luis Pedreira Massa. Hospital La Luz – Quirónsalud. Madrid. Spain. C017. Contenidos conceptuales en la transexualidad en la infancia y la adolescencia José Luis Pedreira Massa. Hospital La Luz – Quirónsalud Madrid Spain C018. ¿Qué pasa en las familias de la infancia trans? África Pastor. Fundación Daniela. Madrid. Spain. C019. Apoyo socio-educativo a la infancia y adolescencia trans Isidro García. Fundación Daniela. Madrid. Spain. C020. El día a día en la transexualidad adolescente Leo Mulió. Fundación Daniela. Madrid. Spain.
S06 - Los perfiles aplicados del niño con tempo cognitivo lento y su influencia en el trastorno por déficit de atención e hiperactividad
THURSDAY, November 16, 2017, Giralda III-IV-V room, 12:30-13:30  Moderator: Mateu Servera. Universidad de las Islas Baleares.. Palma de Mallorca.. Spain.. C021. Correlatos neuropsicológicos y síntomas tempo cognitivo lento en una muestra de niños escolares de primaria Ester Campodron. Hospital Sant Joan de Déu. Barcelona. Spain. C022. El perfil en el WISC-IV y en la tarea CSAT de niños con trastorno por déficit de atención e hiperactividad y altas puntuaciones en tempo cognitivo lento Cristina Trías. Universitat de Les Illes Balears. Palma de Mallorca. Spain. C023. Análisis de una medida de autoinforme para niños para evaluar el tempo cognitivo lento Belén Sáez. Universitat de Les Illes Balears. Palma de Mallorca. Spain. C024. La influencia clínica de los dominios factoriales del tempo cognitivo lento en el trastorno por déficit de atención e hiperactividad Mateu Servera. Universidad de las Islas Baleares. Palma de Mallorca. Spain.
AS01 - Old problems, innovative approaches: using acceptance and commitment therapy (ACT) for helping children and adolescents
THURSDAY, November 16, 2017, Arenal room, 12:30-13:30  Maria Do Ceu Salvador . University of Coimbra. Coimbra. Portugal
S07 - Bullying y cyberbullying en adolescentes: Riesgos e intervención
THURSDAY, November 16, 2017, Giralda I-II room, 15:00-16:00  Moderator: Esther Calvete. Universidad de Deusto. Bilbao. España. C025. Perpetuación de la victimización de bullying en adolescentes: El rol de esquemas disfuncionales Liria Fernández-González. Universidad de Deusto. Bilbao. Spain. C026. ¿Por qué el cyberbullying aumenta el riesgo de depresión en las víctimas? Esther Calvete. Universidad de Deusto Bilbao España C027. Cyberbullying, sexting y grooming entre menores: Análisis de sus relaciones y de los factores de riesgo Manuel Gámez. Universidad Autónoma de Madrid. Madrid. Spain. C028. Cyberprogram 2.0. Un programa de intervención para prevenir el bullying y el cyberbullying Maite Garaigordobil. Universidad del País Vasco UPV/EHU. Gipuzkoa. Spain.
S08 - Emotional and psychological wellbeing of children and adolescents of military families
THURSDAY, November 16, 2017, Arenal room, 15:00-16:00  Moderator: Rita Francisco. Universidade Católica Portuguesa.. Lisboa.. Portugal.. C029. Self-esteem and depressive symptoms in adolescents from military and non-military schools: There are important differences? Mónica Sesifredo. Universidade Católica Portuguesa. Lisboa. Portugal. C030. “These days you grown up a lot!”: Deployment and resilience model applied to military children Renato Pessoa Dos Santos . Exército Português. Lisboa. Portugal. C031. “Dad went to war! what do we do now?”: An exploratory study about the impact of international missions on parenting in military families Rita Francisco. Universidade Católica Portuguesa. Lisboa. Portugal. C032. Impact of international missions in military youth ant the importance of school support: Practical implications Rita Pinto. Universidade de Lisboa. Lisboa Portugal.
C03 - Treatment of OCD with cognitive behavioral therapy and medication. Experiences from the nordic long-term treatment study
THURSDAY, November 16, 2017, Giralda I-II room, 16:00-17:00  Per Hove. Aarhus University. Aarhus. Denmark.
S09 - Incredible years programs: Working to promote preschoolers mental health
THURSDAY, November 16, 2017, Giralda I-II room, 17:15-18:15  Moderator: Tatiana C. Homem. Universidade do Coimbra. Coimbra. Portugal. C033. Taking the incredible years programs to the field: A project to promote preschoolers mental health Maria João Seabra. Universidade do Coimbra. Coimbra. Portugal. C034. Incredible years un primary health care centers: Main results and barriers to implementation Tatiana C. Homem. Universidade do Coimbra Coimbra Portugal C035. Incredible years in preschool settings: Results of a portuguese RCT Andreia F. Azevedo. Universidade de Coimbra. Coimbra. Portugal. C036. What works for which parents? The incredible years, mechanisms of change and genetic moderators Joyce Weeland. University of Amsterdam. Amsterdam. Spain.
S10 - Ajuste psicológico infantil bajo condiciones vitales potencialmente estresantes
THURSDAY, November 16, 2017, Giralda III-IV-V room, 17:15-18:15  Moderator: Miguel Ángel Carrasco. UNED. Madrid. España. C037. Patrones de apego, ajuste psicológico y estrés parental en niños prematuros Purificación Sierra. UNED. Madrid. Spain. C038. Discriminación por obesidad en población infantil José I. Baile. Universidad a Distancia de Madrid. Madrid. Spain. C039. Consumo de cannabis y grado de satisfacción con las relaciones familiares en la adolescencia Raquel Guevara. Universidad a Distancia de Madrid. Madrid. Spain. C040. Polivictimización y sintomatología en una muestra de niños con experiencias de abuso sexual Miguel Ángel Carrasco. UNED Madrid España
ME - Meeting with the expert
THURSDAY, November 16, 2017, Giralda I-II room, 18:15-19:15  Alan E. Kazdin. Yale University. New Haven. USA.
S34 - Avances en estudio de los Trastornos de Ansiedad en población infantil y juvenil.
THURSDAY, November 16, 2017, Santa Cruz room, 18:15-19:15  Moderator: Lourdes Espinosa. Universidad de Jaén. Jaén. Spain. C229. Estudio longitudinal sobre la inhibición conductual en la infancia y su relación con el desarrollo del trastorno de ansiedad social Alfonso Ordoñez. Universidad de Jaén. Jaén. Spain. C230. ¿Existe un patrón de perfeccionismo en adolescentes con trastorno de ansiedad social (con o sin especificador)? Luís Joaquín García-López. Universidad de Jaén. Jaén. Spain. C231. Sintomatología ansiosa según el DSM-5 y relaciones con depresión y bullying. Lourdes Espinosa. Universidad de Jaén. Jaén. Spain. C232. Emoción expresada familiar percibida en adolescentes con ansiedad social social José Antonio Muela. Universidad de Jaén. Jaén. Spain.